MAJ
Tydzień 33: Nasza ojczyzna
Tydzień 34: Tutaj mieszkam
Tydzień 35: Co słychać na wiosennej łące?
Tydzień 36: Nasi rodzice
Umiejętności dziecka:
- Rozwija poczucie przynależności narodowej; określa, jakim językiem posługują się Polacy
- Opisuje symbole narodowe; wie, że trzeba odnosić się do nich z szacunkiem
- Ogląda konturową mapę Polski i wskazuje na niej Warszawę oraz miejscowość, w której mieszka; opisuje herb swojej miejscowości
- Ogląda w książkach obrazki przedstawiające domy, porównuje je i dzieli się swoimi spostrzeżeniami; posługuje się nazwami części domu (dach, drzwi, komin, balkon)
- Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
- Utrwala nazwy i wygląd wiosennych kwiatów, opisuje wygląd wiosennej łąki
- Nazywa owady przedstawione na obrazkach, poznaje wygląd i tryb życia motyli i biedronek
- Chętnie uczestniczy w przygotowaniach uroczystości na święto rodziców; szykuje dla nich słodką niespodziankę, rozwijając zainteresowania kulinarne
- Zapamiętuje, a potem recytuje teksty inscenizacji z okazji Dnia Mamy i Taty, rozwija zdolności aktorskie, pokonuje nieśmiałość podczas występów przed publicznością
- Wyjaśnia rolę mamy i taty w rodzinie, wyraża zainteresowanie pracą zawodową rodziców
- Porównuje przedmioty, używając określeń: takie same – inne – podobne
- Ćwiczy rozdzielanie elementów w taki sposób, aby każdy zbiór miał ich po tyle samo
- Ustala wynik dodawania i odejmowania
- Określa położenie rzeczy względem siebie, posługuje się pojęciami: obok, nad, pod, w środku
- Rozumie polecenia zapisane w formie graficznej
- Układa wzory z kolorowych wtyczek i innych pomocy dydaktycznych
- Porusza się zgodnie z tempem muzyki
- Uważnie słucha dźwięków i przelicza je
- Gra na instrumentach
- Ćwiczy receptory czuciowe i sprawność motoryczną, usprawnia rękę wiodącą
- Rysuje drogę od jednego do drugiego punktu
- Rysuje dom, wyszczególnia w swojej pracy jego najważniejsze cechy
- Rozwija ekspresję plastyczną, ilustrując wiersz
- Rysuje portret rodzica, posługuje się pojęciem portret
- Wykorzystuje nową technikę plastyczną: stemplowanie za pomocą roślin
- Nalepia gotowe elementy według wskazówek nauczyciela
- Sprawnie porusza się pojazdami wprawianymi w ruch za pomocą nóg
- Bawi się w piaskownicy, buduje z wilgotnego piasku, przesiewa piasek przez sitko, kopie dołki